העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ג' 16.07.2024

תסדיר: 2024-07-16

רשות המסים באנגליה מתחילה להכיר בביטקוין

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
688
תאריך: 
23/01/2014
מחבר: 

ירון הרוש, עו"ד

עו"ד הרוש פרסם חומר מקצועי בתחומי התמחותו במסגרת תפקידו כעורך דין במשרד גולדמן ושות'.
ב

רשות המסים באנגליה מתחילה להכיר בביטקוין /

לאחרונה פורסם בכלי התקשורת בעיתונות הבריטית, כי רשויות המס בבריטניה (HMRC – Her Majesty's Revenue and Customs) עומדים לערוך שינוי מהותי ביחס לתפיסתם בנוגע למטבעות הווירטואליים, כתוצאה מכך ישתנה הסיווג של מטבע הביטקוין משטר למוכ"ז (שובר סחיר) tradable voucher :למטבע פרטי : private currency

 
יתכן שהמהלך יתרחש עוד במהלך חודש פברואר 2014 !


כיום נמצא הביטקוין בבריטניה תחת הסעיף coupons & vouchers, כאשר המשמעות הינה, שיש להוסיף בכל עיסקה המתבצעת בביטקוין 20% מע"מ / V.A.T  (כולל בעסקת קנייה של מטבע הביטקוין).

מהפירסומים עולה, כי המס בשיעור של 20% (מע"מ) פוגע אנושות בשוק הביטקוין בבריטניה ועל כן , לאור פניית אירגונים שונים שם, החלה מגמה לפיה, משקיעים, משתמשים ולוביסטים לחצו על רשות המיסים הבריטית לבצע שינוי מהותי באופן בו רשות המיסים הבריטית מסווגת את הביטקוין. לפי הפירסומים נראה, כי מאבקם נחל הצלחה וזאת כאשר רשות המיסים הבריטית כאמור, תשנה את סיווג הביטקוין ל"מטבע פרטי", והמע"מ ישולם רק על העמלות בצ'ינג'. 


עוד פורסם כי לפי דעת מומחים בענף, נראה כי המהלך ייתן לענף הביטקוין של בריטניה (ובכלל) "יתרון תחרותי משמעותי" על פני זו של מדינות כמו סין וארצות הברית, שכן שם הממשל ורשויות המס פחות "מסבירות פנים" למטבע הביטקוין, המהלך יביא את בריטניה להיות בקנה אחד עם סינגפור וגרמניה, שגם הם סיווגו את הביטקוין לאחרונה כמטבע פרטי.


נראה כי מגמה זו מצד רשות המסים הבריטית יש בה כדי לייצב את שוק הביטקוין המקומי בבריטניה ובכלל תוסיף למגמת ייצוב ערכו של המטבע, ובכך תמשוך אליה משתמשים מאירופה ומרחבי העולם, ועלולה אף להרחיב את השימוש במטבע בקרב אתרי הימורים בריטיים למיניהם (חוקי), מה שככל הנראה יביא לזינוק נוסף בערכו של המטבע.


אנו עדיין ממתינים לראות כיצד רשות המסים ושאר הרשויות יתייחסו לביטקוין בישראל...


*  לקריאת חומר נוסף בענין מיסוי ביטקוין ראה מאמר בענין מיסוי ביטקוין 


מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.