העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 14.08.2024

תסדיר: 2024-08-14

ייבחנו מגבלות השירות של אתר דטהפקס

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
708
תאריך: 
10/07/2014

לשכת עורכי הדין מנהלת בבימ"ש המחוזי בירושלים תביעה נגד חברת דטהפקס ורמי אוזן (מנהלה ובעל מניותיה), בטענה שהיא מספקת ייעוץ משפטי בדיני עבודה באופן העולה כדי עבירת הסגת גבול מקצוע עריכת דין (ת.א. (י-ם) 51587-10-13).

בהתאם לתביעת הלשכה, על חברת דטהפקס נאסר להפעיל מרכז מומחים במתכונת של מתן חוות דעת משפטיות לסיטואציות קונקרטיות, ולמתן תשובות לשאלות קונקרטיות. בהתאם תביעה אף נדרשה החברה לשנות את אתר אינטרנט שלה, ולהוסיף הבהרה בדבר מגבלות השירות שהיא רשאית לתת. על האתר הוטל צו מניעה זמני בהסכמה, ולפיו נאסר, בין היתר, על חברת דטהפקס להפעיל את מרכז המומחים כאמור.

בהתאם להודעת לשכת עורכי הדין, על אף הוראות הצו הזמני, נמנעה החברה להוסיף לאתר את ההבהרה הנ"ל, והניסוח המופיע באתר החברה שונה מהנוסח המופיע בצו, באופן שאינו מאפשר ללקוח סביר להבין, כי לא יקבל מענה ישיר כיצד לפעול בסוגיה קונקרטית כנדרש בצו.

עקב כך, הוגשה בקשה לביזיון בית המשפט, וביום 23.6.14 התקיים דיון והוחלט כי באתר האינטרנט של העותרת תתווספנה בהדגשה המילים: "יינתן מענה כללי בדרך של הפניה למאגרי מידע, לפסיקה ולחקיקה, ולא תינתנה תשובות לשאלות המתייחסות לסיטואציות קונקרטיות".
 
ההליכים בתביעה ובקבלת צו מניעה קבוע טרם הסתיימו.

את הלשכה מייצגת עורכת הדין אתי ליבמן עפאים ממשרד כהן, וילצ'יק קמחי ושות'.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.