העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ו' 27.09.2024

תסדיר: 2024-09-27

לשכת עוה"ד נגד "מס האגרות"

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
604
תאריך: 
22/12/2011
הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין בראשות עו"ד דורון ברזילי החליט, כי הלשכה תתנגד ותפעל לסיכול הצעת משרד המשפטים  לתיקון תקנות בתי המשפט (אגרות), אשר תחייב כל מגיש בקשת ביניים במסגרת תיק אזרחי המתנהל בבית המשפט, באגרה בסך של כ- 100 ₪.
לפי העמדה שתציג לשכת עורכי הדין, חיוב "מס האגרות" יפגע בזכות הגישה לבית המשפט, יקפח את זכותם של האזרחים, יגדיל את חוסר השוויון ויעניק יתרון דיוני למדינה ולבעלי הממון. בתיקים אזרחיים המתנהלים עד לשלב ההוכחות והסיכומים מוגשות בקשות ביניים רבות. הטלת האגרה על כל בקשה תרתיע מתדיינים מלמצות את זכויותיהם באופן בו האזרח יימצא בעמדה נחותה מול גופים גדולים יותר, בעיקר כשמדובר בסכומים נמוכים, שהן מרבית התביעות.
בנוסף, מימון השירות המשפטי נעשה באמצעות אגרה המוטלת בתיק העיקרי ולכן אין הצדקה לאגרה נוספת.
האגרה המצטברת תוסיף אלפי שקלים לקופת המדינה על חשבון אזרחים שידם אינה משגת לשלמה. המדינה מלכתחילה פטורה מתשלום אגרות, כך באפשרותה להגיש מספר רב של בקשות ביניים, בעוד שהאזרח יאלץ למתן את בקשותיו בשל העלות הכספית הכרוכה בהן.

עדכון: ביום 21.12.11 החליטה ועדת החוקה של הכנסת פה-אחד לדחות את הבקשה ושלחה אתהנהלת בתי המשפט לבצע עבודת-מטה ומחקר נוספים, לפני שהנושא יובא לדיון מחודש.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.