העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ו' 16.08.2024

תסדיר: 2024-08-16

מבצע "מה במשבצת" בת"א

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
581
תאריך: 
26/05/2011

מבצע "מה במשבצת" בת"א
 
משרד מע"מ תל אביב 3 ערך בשבוע שעבר מבצע מחוזי בשם "מה במשבצת" בת"א. במבצע נמצאו ליקויים ב - 11% מהעסקים שבוקרו. 106 עסקים בוקרו במהלך המבצע שנערך בשעות 10:00 - 14:00 בצהריים בתחנה המרכזית החדשה והישנה, בנווה שאנן, בשכונת התקווה וברמת אביב. מטרות המבצע היו העצמת אלמנט ההרתעה, של רשות המסים, כלפי המשתמטים מרישום, מדיווח ומתשלום מס אמת, בגין פעילותם העסקית, יצירת כח הרתעה ואכיפה אל מול אוכלוסיית החייבים ואיסוף מידע מודיעיני אפקטיבי למאגר המס, המושתת על נתונים עדכניים הנאספים בשטח. מהמשרד נמסר, כי תיקים בהם נמצאו ליקויים יועברו לעריכת שומות במשרד.
74% עברו את בחינת לשכת עוה"ד
ביום 3.5.11 נערכה בגני התערוכה בתל אביב בחינת ההתמחות בכתב של לשכת עורכי הדין. לבחינה ניגשו 2,595 מתמחים ומתמחות. למרות הדאגות והשמועות על מבחן קשה מהרגיל (כרגיל...), הרי     ש- 74% מהנבחנים שניגשו בפעם הראשונה לבחינת ההסמכה עברו את הבחינה. אוניברסיטת בר אילן מובילה את אחוז העוברים ב- 95% וציון ממוצע של 73.3, אחריה האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת חיפה. מהמכללות מובילה בדירוג המכללה למינהל, שם אחוז העובדים הוא 80% עם ציון ממוצע של 70.1, ולאחריה המרכז הבינתחומי, מכללת נתניה ועוד.
 מע"מ אשדוד אימצו משפחה במצוקה
במסגרת פעילות למען הקהילה, לאחר פניה לרשויות הרווחה בעיריה, אימצו משרד מע"מ אשדוד, משפחה בת ארבע נפשות מהעיר, אם חד הורית בת 24 וילדיה בני ה- 3,2,1,  כדי להקל עליה ככל שניתן. עובדי המשרד אספו כספים למען המשפחה, בהם נרכשו מכונת כביסה ומוצרי מזון בסיסיים. בנוסף, אספו העובדים צעצועים ומשחקי ילדים, בגדים ומוצרי חשמל ועוד הם נחושים בהמשך פעילות זו למען המשפחה בכדי להקל עליה ככל האפשר.
 
יוגדלו ה"אותיות הקטנות" בפרסומות
ביום 24.5.11 בדיון בתיקון תקנות הגנת הצרכן שעוסק בגודל ה"אותיות הקטנות", קיבלה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה הכהן, את בקשת משרד התמ"ת להרחבת האיסור בשימוש באותיות קטנות מידי, שחל כיום על חוזים אחידים, גם על כל מידע אחר המיועד לצרכן, כמו: קטלוגים, עלוני מידע, מודעות פרסומת באנרים באינטרנט וכדומה). עו"ד חנה טירי ממשרד התמ"ת הסבירה, כי במשרד הבינו שהכותרות והתוכן בפרסומות באמצעי התקשורת השונים נכתב לרוב באותיות קידוש לבנה, בעוד שהתנאים לקבל ההטבות בפרסומת נכתבים באותיות קטנות מאוד. לכן מבקש המשרד לקבוע גודל מינימלי לאותן התניות, שמופיעות באותיות הקטנות. לפי ההצעה שאושרה, גודל האותיות הקטנות יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות בפרסום, ובכל מקרה לא יהיה יותר גדול מהאותיות המהוות את תוכן המודעה ולא יפחת משני מילימטר. כמו כן נקבע, כי התיקון ייכנס לתוקפו החל מה-1 בינואר 2012.
 פרידה מנסרדישי בכנס רוה"ח
ביום שני בבוקר בכנס אילת של לשכת רואי חשבון נערך מושב הפתיחה עם בכירי רשות המסים. המושב עמד בסימן הפרידה ממנהל רשות המסים היוצא יהודה נסרדישי שהיה אורח הכבוד במושב. השתתפו נשיא הלשכה רו"ח דורון קופמן, סגן הנשיא ויו"ר מרחב ת"א רו"ח דוד גולדברג, רו"ח עפר מנירב, נשיא לשעבר ויו"ר ראשות ועדת המסים בלשכה ויו"ר ועדת הכנס רו"ח אורי בארי. מנהל רשות המסים הציג ההתמודדות עם המשבר הכלכלי שבתקופת כהונתו ואת הישגי הרשות בתקופתו. נסרדישי הציג את נתוני גבייה מול תחזיות התקציב, ואמר, כי לפי נתונים מעודכנים לימים אלה לאחר סיכום הגבייה לחודש מאי, בשלישון הראשון של השנה יש עודף גבייה של שני מיליארד ₪. כמו כן דיבר נסרדישי עם תכנוני הרשות בנושא הנדל"ן, בעניין שער הדולר ועוד. משתתפי הכנס ציינו את שיתוף הפעולה הפורה בין הלשכה לרשות בתקופת נסרדישי ואת פועלו והישגיו.
 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.