העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 14.08.2024

תסדיר: 2024-08-14

פרשת עבירות המס בקבוצת שלמה

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
737
תאריך: 
10/03/2016

לאחרונה הפכה לגלויה פרשת עבירות המס בקבוצת שלמה. במסגרת שלב המעצרים הורתה כב' השופטת ג'ויה סקפה שפירא מבית משפט השלום בירושלים, על שיחרורם בתנאים מגבילים של אסי שמלצר, יו"ר חברת ש.שלמה בע"מ ושל צבי ליבושור, לשעבר מנכ"ל חברת ש.שלמה ביטוח וכיום בכיר בחברת הביטוח שירביט. יחד עמם נעצר ושוחרר בפרשה חשוד נוסף שבשלב ראשון הוטל צו איסור פרסום על שמו. לאחר הסרת צו איסור הפרסום עולה שמדובר במר ניר גלילי, שהיה בעברו מנכ"ל חברת 'ש.שלמה אחזקות' וכיום מכהן כמנכ"ל חברת סונול. נעצרו ושוחררו בערובה בחשד לביצוע עבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, בכך שלא דיווחו על הכנסה שחייבת בתשלום מע"מ.

הפרשה התפוצצה לאחר חקירה של יחידת החקירות של המכס ומע"מ ירושלים בעקבות חשד לפיו חברות בקבוצת שלמה, בעת התקשרותן עם חברת הביטוח ש.שלמה ביטוח, שאף היא בבעלות הקבוצה, לצורך אספקת פוליסות ביטוח ללקוחותיהן, העבירו לה סכומים הנמוכים במאות שקלים מהסכום בו הן בעצמן חייבו את הלקוחות בעבור הביטוח. אולם, הפער בין תשלום הלקוחות לבין התשלום שהועבר לחברת הביטוח, לא דווח כהכנסה חייבת במע"מ. יתרה מזאת, כמצוין בבקשות המעצר, בפירוט חשבוניות המס שהוצאו צוין כי ההכנסה האמורה איננה חייבת במע"מ.

 במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתיהם של ליבושור וגלילי וכן במשרדי החברות במושב ניר צבי. כמו-כן, עוכבו לחקירה מספר חשודים שנחקרו ומסרו גרסתם, בכלל זה שמלצר, ליבושור וגלילי.

לשלושה, בנוסף לעבירות על חוק מע"מ יוחס חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, זיוף, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד. 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.