העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 17.07.2024

תסדיר: 2024-07-17

דיווח מקוון במע"מ – דיון סוער בועדת הכספים

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
603
תאריך: 
15/12/2011
ביום 13.12.11 התקיים דיון סוער בוועדת הכספים בעת שנידונה הצעת חוק מע"מ. חברי הוועדה דרשו לדחות את הדיון בחוק וטענו ש"יש בו כדי להמיט פגיעה אנושה על העסקים הקטנים, שגם ככה יתקשו להתמודד עם השלכות המשבר באירופה, בייחוד עקב הפגיעה הקשה בייצוא". בעקבות סימני שאלה רבים ביחס לתועלת שבחוק להכנסות המדינה ועקב התנגדות נחרצת מצד הח"כים, יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), החליט לקטוע את הדיון.
 
בעקבות ההתנגדות, כולל מצד רו"ח עפר מנירב, יו"ר ועדת המסים של לשכת רואי חשבון, הציב ח"כ גפני לרשות המסים אולטימטום בעניין הדיווח המקוון לעסקים קטנים- לבחור בין שתי חלופות:
עצירת המהלך בשלב הנוכחי ואי החלתו על עסקים קטנים-  דהיינו שחובת הדיווח בעת מתן השירות או הטובין וכן חובת הדיווח המקוון תחול עד 2014 רק על מי שעסקיו מעל 4 מיליון ₪ בשנה.
לחילופין - דחייה בשנה ודיון נוסף במהלך השנה הקרובה אם להשאיר את המצב על כנו או לבחון אם יידרש שינוי.
ח"כ גפני אמר, כי: "זוהי הצעה הגונה ואם בעתיד שר האוצר ירצה שהחובה תחול על מי שמחזורו 1 מיליון ₪ או פחות, תהיה לו האפשרות לבוא לוועדה עם צו שיבקש".
 
גם ח"כ רוחמה אברהם-בלילא (קדימה) הציעה שלא לדון כלל בחוק, עקב מכתב של שר התמ"ת, שלום שמחון, שבו הוא טוען ש"התיקון לחוק המע"מ ייפגע קשה בעסקים הקטנים". הצטרפו לדבריה ח"כים אורי אריאל (האיחוד הלאומי), גאלב מג'אדלה (עבודה), ליה שמטוב (ישראל ביתנו), יצחק וקנין (ש"ס) .
רו"ח עפר מנירב, טען כי נתוני הגבייה והעלות של הדיווח המקוון של רשות המסים אינם מדויקים ומטעים את חברי הכנסת בבחינת העניין.
בסופו של דבר קרא ח"כ גפני לרשות המסים: "לשקול את הצעת הפשרה שהציע וכי אם ייענו בחיוב, יחדש את הדיון בהצעת החוק".

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.