העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ו' 18.10.2024

תסדיר: 2024-10-18

הצעת חוק - הכרה בהוצאות השכלה

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
449
תאריך: 
02/04/2008

 
♦ ביום 31.3.08 הונחה על שולחן הכנסת ע"י ח"כ סטס מיסז'ניקוב ואח', הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (הכרה בהוצאות לרכישת השכלה לעצמאים), התשס"ח-2008.
עפ"י הצעת החוק מוצע להוסיף לפקודת מס הכנסה את סעיף 17 (13א) שיקבע: "הוצאות שהוציא יחיד בעל עסק, שפעל בעסקו 5 שנים לפחות, ללימודים שיש בהם כדי לשפר את המיומנויות הדרושות לו דרך כלל, בעיסוקו או על ידי מי שהוא מעניק לו שירות בעיסוקו או ללימודים שהוא נדרש להם לפי כל דין או לקיום השירותים הניתנים על ידו, והכל גם אם יש בהוצאה זו השבחה או שיפור למקצועו הנוכחי; ניכוי הוצאות לפי פסקה זו יותר על אף האמור בסעיף 32(15) לחוק זה".
 
♦ עוד מוצע, כי תחולתו של החוק תהיה החל משנת המס 2009.
 
♦ עפ"י דברי ההסבר, במרוצת השנים האחרונות, הועלתה לא אחת לדיון בבתי המשפט שאלת התרתן בניכוי לצרכי מס של הוצאות לימודים ליחידים העוסקים במקצועות מסוימים. ככלל, נקבע, כי במידה וההוצאה הנה בעלת "יתרון של קבע", דהיינו רכישת תואר אקדמאי, הרי שזו לא תותר בניכוי לצרכי מס. מצב זה פוגע במיוחד ביחיד בעל העסק העצמאי, שכן לגבי שכיר יגולם המס בידי המעביד. לפיכך, עפ"י דברי ההסבר, מוצע להתיר כל הוצאות לימוד לנישום יחיד כאמור, ובלבד שיש בכך כדי לשפר מיומנויות הדרושות לו בעיסוקו בדרך כלל, או לחילופין במידה ולקוחותיו או החוק מחייבים אותו בכך. הטבה זו תעודד את בעל העסק העצמאי לשפר את פעילותו. את ההטבה האמורה רשאי יהיה לדרוש רק יחיד הפועל בעסקו למעלה מחמש שנים, ומבחינה זו תמנע סתירה בין הזיכוי הקיים ללומדי תואר אקדמי על פי סעיף 40(ג) לפקודה, אשר ניתן בעיקר לסטודנטים מן המניין, ובין התיקון המוצע.
 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.