העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ה' 15.08.2024

תסדיר: 2024-08-15

הצעת חוק: פטור למענק במסגרת הפרטה

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
524
תאריך: 
21/01/2010

♦ ביום 18.1.2010 הונחה על שולחן הכנסת ע"י חה"כ שי חרמש, משה גפני, שלי יחימוביץ' ואח', הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (פטור ממס על מענק לעובדים בחברות ממשלתיות במסגרת הליך הפרטה), התש"ע–2010.
עפ"י ההצעה, יתווסף לסעיף 9 לפקודה סעיף (7ב) שיקבע פטור למענק שקיבל עובד המדינה בשל הפרטה של חברה ממשלתית או של חברת בת ממשלתית; "עובד מדינה" מוגדר כמשמעותו בחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט–1959 וההגדרות של "הפרטה", "חברה ממשלתית", "חברת בת ממשלתית" – כהגדרתן בחוק החברות הממשלתיות.
♦ עפ"י דברי ההסבר, בעקבות תהליכי ההפרטה המואצים, אותם מעודדת המדינה, מופרטות חברות ממשלתיות ושירותים ציבוריים בתחומי המשק הישראלי וכתוצאה מכך מועברת הבעלות לגורמים פרטיים. הדעות בציבור על תהליכי ההפרטה חלוקות וישנה גם התנגדות ציבורית, בין היתר, בשל השלכות התהליך על תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי של ציבור העובדים בחברה המופרטת. ® כפי שעולה מדברי ההסבר, כדי למנוע ספק בדבר חובת המס מוצע לפטור תשלומים אלה ממס, שכן לא ייתכן מצב בו המדינה נותנת ביד האחת ונוטלת חזרה מיד על ידי הטלת מס וביטוח לאומי על סכומים אלו. מן הראוי, כי תגמולים אלו, שמטרתם לפצות את העובדים על נזקם, לא יינטלו מהם בדרך של מס. כמו כן מצויין, כי תגמול ההפרטה הינו מענק חד פעמי נעדר מקור, אינו נושא אופי מחזורי, ולא ניתן בתמורה לשירות כלשהו מאת העובדים וככזה אין לחייב בגינו תשלום מס.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.