העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 14.08.2024

תסדיר: 2024-08-14

הצעת חוק: רשות המסים תחזיר מס באופן אקטיבי

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
745
תאריך: 
29/09/2016

♦ ביום 3.8.16 הונחה על שולחן הכנסת על ידי 60 חברי כנסת (!) הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (זכאות להחזר מס יתר באופן אקטיבי), התשע"ו–2016.

בהצעת החוק מוצע לקבוע, כי רשות המסים תבצע החזר מס יתר באופן אקטיבי, כלומר מיוזמתה תיידע נישום שלגביו התקבלו נתונים אצל פקיד השומה, כי עומדת לזכותו יתרת מס. אותו נישום יאשר את הפרטים, ורשות המסים תעביר את יתרת המס לחשבונו.

עפ"י דברי ההסבר, רשות המסים פעמים רבות מבצעת גביית יתר של כספי מסים מהנישומים. הנישום רשאי באמצעות הגשת דו"ח שנתי לדרוש החזרי מס, כאשר פנייה זו נעשית ישירות על ידי הנישום, או באמצעות מייצג (יועץ מס, רואה חשבון או עורך דין). מדי שנה מחזירה רשות המסים כ-700 מיליון שקלים חדשים לשכירים אשר פונים לרשות המסים ומבקשים החזר בגין גביית יתר. יחד עם זאת, רשות המסים לא נוקטת במאמצים מיוזמתה לאתר את הזכאים, וכך מיליארדי שקלים שמקורם בגביית יתר נותרים בידיה.

עוד עולה מדברי ההסבר, כי סיבה נוספת לגביית המס ביתר נעוצה בקשיים פנימיים בהעברת מידע בין הרשויות המנהליות השונות, למשל נתונים הקיימים אצל המוסד לביטוח לאומי בנוגע לתקופת עבודתו של אזרח בשנת מס מסוימת.

עפ"י דברי ההסבר, הצעת החוק מבקשת לעשות צדק עם ציבור אזרחים גדול שמלאו חובתם למדינה ושילמו מס יתר ולהפוך את רשות המסים לאקטיבית ולא פאסיבית.

החוק מטיל על רשות המסים אקטיביזם המוביל להשקעת משאבים גדולים מבחינתה, טרם ברור האם החוק יאושר. נעקוב בהמשך ...

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.