העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 17.07.2024

תסדיר: 2024-07-17

הצעת חוק – הגבלת שכר מנהלים בחברה ציבורית

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
541
תאריך: 
10/06/2010

♦ ביום 31.5.10 הונחה על שולחן הכנסת ע"י ח"כ מאיר שטרית, הצעת חוק החברות (תיקון – הגבלת שכר מנהלים בחברה ציבורית), התש"ע–2010.
על פי ההצעה, שכרו החודשי של מנהל כללי בחברה ציבורית לא יעלה על סכום שהוא פי חמישה מהשכר הממוצע. עם זאת מוצע, כי בשנה בה חילקה החברה דיבידנד לבעלי המניות, תהיה רשאית החברה להגדיל את שכר המנהל ובתנאי ששכרו השנתי לא יעלה על שנים עשר פעמים השכר הממוצע, בתוספת סכום השווה לשיעור הדיבידנד לו זכאי מי שמחזיק אחוז אחד ממניות החברה בעת החלוקה.
♦ עפ"י דברי ההסבר, בשנים האחרונות הרקיע שכרם של המנהלים, בעיקר בחברות הציבוריות, לסכומים אשר הופכים את השכר מחד למסלול עוקף דיבידנד הפוגע ברווחי ציבור המשקיעים, ומאידך, למסלול נפרד ומנותק מכל מסלולי השכר האחרים בחברות. המנהלים נוטלים לעצמם שכר שעלותו למנהל יחיד מגיעה לעיתים לכמה מיליוני שקלים בחודש. הצעת החוק קובעת, כי שכרו של הבכיר ביותר בחברה לא יהא גבוה מפי חמישה מגובה השכר הממוצע במשק. בעזרת הצעת החוק הפערים הכלכליים בין העובד הבכיר ביותר לעובד הזוטר ביותר יקטנו. חברה תוכל להעלות את שכרו של המנהל אך ורק אם החברה חילקה דיבידנדים בהתאם לרווחיה, כלומר שכר הבכירים יושפע מרווחיה של החברה. כיום חברות משלמות שכר של מאות אלפי שקלים בחודש ללא שום קשר לרווחיהן.  

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.