העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ו' 16.08.2024

תסדיר: 2024-08-16

הצעת חוק: 20% מס רכישה לתושבי חוץ ברכישת נדל"ן בישראל

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
604
תאריך: 
22/12/2011
  ביום 19.12.11 הונחה על שולחן הכנסת ע"י ח"כ מרינה סולודקין הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון – מס רכישה לתושב חוץ), התשע"ב–2011.
 
  עפ"י הצעת החוק, במכירת זכות במקרקעין יהא רוכש שהוא תושב חוץ (כהגדרתו בסעיף 1 לפקודת מס הכנסה) חייב במס רכישה בשיעור של 20% (!).
 
עפ"י דברי ההסבר, בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה גדולה במחירי הדירות: הן דירות להשכרה והן דירות למכירה. כתוצאה מכך, רבים מאזרחי ישראל השייכים לשכבות החלשות ולמעמד הביניים אינם מסוגלים לשכור או לרכוש דירה. דבר שהוביל בין היתר למחאה החברתית. 
תופעה נוספת הינה רכישה מסיבית של דירות ובתים בישראל על ידי תושבי חוץ שמחזיקים בדירות ובתים אלה בתור נכס. תושבי חוץ אלה אינם מתגוררים בעצמם בדירות שהם רוכשים בישראל וגם אינם משכירים אותן לאזרחי ישראל. כתוצאה מכך, ישנם היום בתי מגורים ואפילו שכונות מגורים (בעיקר באזורי הביקוש) שנרכשו על ידי תושבי חוץ ואף אחד לא מתגורר בהן. על מנת למגר את התופעה, מוצע להטיל מס בשיעור של 20% משווי המכירה על תושבי חוץ הקונים מקרקעין בישראל, במטרה להקטין את רכישת דירות על ידם ולהגדיל את מלאי הדירות למכירה ולהשכרה לאזרחי ישראל.

הערת מערכת: נראה, כי הצעת חוק זו לא לקחה בחשבון משתנים רבים נוספים, לרבות אפליה, פגיעה בתושבי חוץ, פגיעה ביחסים דפלומטיים, פגיעה בחוקי יסוד, התנכגשות אינטרסים רבים וכיוב'. לפיכך, הסיכוי שתתקבל הם נמוכים ביותר.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.