העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום א' 19.05.2024

תסדיר: 2024-05-19

השקת פרוייקט "דוח שנתי מקוון מלא" ברשות המסים

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
762
תאריך: 
19/11/2020

♦ בהתאם להודעת רשות המסים ובהתאם למכתבה של רו"ח פזית קלימן, סמנכלית בכירה שומה וביקורת ברשות המסים, פרויקט "דוח שנתי מקוון מלא", יוצא לדרך.

במערכת המייצגים תתאפשר הגשת הדוחות השנתיים למס הכנסה לשנים 2019 ואילך של יחידים וחברות יחד עם הנספחים וצרופות של הדוח וכן קבלת אישור הגשה ממוחשב – זאת ללא שימוש בנייר וללא צורך בהגעה למשרדי השומה.

♦ מהודעת רשות המסים עולה, כי בינואר 2021 יושלם המהלך כאשר תיפתח גם אפשרות ההגשה באינטרנט של הדוחות המלאים, כך שאת כל דוחות המס עבור שנת 2020 ואילך ניתן יהיה להגיש בהליך מקוון מלא.
♦ רשות המסים מדגישה, כי בשלב זה, השימוש באפשרות להגשת דו"ח שנתי מקוון מלא הינה בגדר רשות ולא חובה, עם זאת, הגשת דוחות במסלול זה תביא לטיפול מהיר יותר בדוחות במשרדי השומה ובכך תאפשרלהעניק שירות טוב יותר ואף לזרז תשלום החזרים. המעבר למערכת החדשה יאפשר גם חיסכון ניכר במשאבים הן לעסקים ולמייצגים באחסון, שינוע והגשת הדוחות והן לרשות המסים. המהלך יחסוך עשרות מיליוני ₪ בשנה לקופת המדינה וכן עשרות מיליוני ₪ נוספים למייצגים.

עד למעבר למערכת החדשה נדרשו חייבים בהגשת דוח מקוון לשדר את הדוח במחשב ולאחר מכן להדפיס ולהגיש אותו יחד עם הנספחים והצרופות במשרדי מס הכנסה. לצורך ביצוע הפרויקט הוטמעו במערכות שע"מ - יחידת המחשוב של רשות המסים  טכנולוגיות חדשות, שודרגה רשת המייצגים ושודרגה והורחבה מערכת שידור הדוחות השנתיים. פתיחת המערכת הינה לאחר סיומו המוצלח של פיילוט שנערך בשיתוף עם לשכות המייצגים שבחן את המוכנות והתפקוד.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.