העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 14.08.2024

תסדיר: 2024-08-14

"מלחמה בהון השחור" – העמקת גביית המיסים וטיפול בהון שחור

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
650
תאריך: 
07/02/2013

♦  מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, הגיש ביום 3.2.2012 לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ את הדו"ח המסכם של המלצות הצוות למלחמה בהון השחור. הצוות, שהוקם בעקבות ועדת טרכטנברג נועד להמליץ על פעולות נדרשות במסגרת פעילות רשות המסים בישראל, לשם העמקת גביית המסים וטיפול בהון השחור. יישום מכלול ההמלצות הכלולות בדו"ח ובהן שיפור שיטות העבודה וקביעת מדיניות טיפול חדשה וביצועם של תיקוני החקיקה אשר יסייעו בידי רשות המסים לקדם את יעדי הגבייה והאכיפה, צפוי להניב תוספת הכנסה שנתית המוערכת ב- 6 מיליארד ₪ ו- 20 מיליארד בשנים הקרובות. 

 ♦השר שטייניץ ברך את חבריי הצוות על הדו"ח המקיף והדגיש את העשייה בשנה החולפת ברשות המסים בתחום המאבק בהון השחור וכן ציין את הצלחת הרשות בהעלאת הנושא לדיון ציבורי.

מר ארבלי ציין כי הדו"ח מבטא "חריש עמוק" שנעשה בכל התהליכים המתבצעים ברשות ומהווה מעיין תכנית עבודה לרשות לשנים הקרובות.

 ♦הדו"ח ממליץ כאמור על שורת תיקוני חקיקה, חלקם כבר גובש להצעת חוק שהובאה לאישור הממשלה וחלקם נמצאים בשלבי גיבוש מתקדמים. ההמלצות נוגעות בעיקרן לסגירת פרצות הקיימות בחקיקות המס הנוכחית, המלצות שיסייעו במישור סמכויות הגבייה, ייעול העבודה, הקלה על עבודת הרשות וכן המלצות לתיקוני חקיקה בתחומים אחרים המשפיעים על גביית המסים. הדו"ח ממליץ כאמור על שורת תיקוני חקיקה, חלקם כבר גובש להצעת חוק שהובאה לאישור הממשלה וחלקם נמצאים בשלבי גיבוש מתקדמים. ההמלצות נוגעות בעיקרן לסגירת פרצות הקיימות בחקיקות המס הנוכחית, המלצות שיסייעו במישור סמכויות הגבייה, ייעול העבודה, הקלה על עבודת הרשות וכן המלצות לתיקוני חקיקהבתחומים אחרים המשפיעים על גביית המסים.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.