העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 14.08.2024

תסדיר: 2024-08-14

נרתמים למען תושבי הדרום - דחיית תשלומי המיסים , דחיית דיונים משפטיים ומתן הקלות בבנקים

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
639
תאריך: 
15/11/2012
 


♦  לאור המצב הביטחוני השורר באזור הדרום, הודיע מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, על מתן ארכה לתושבי הדרום לתשלומי המסים התקופתיים שלהם. לאור זאת, מועדי הדיווח והתשלום של הדוחות התקופתיים למע"מ, מקדמות מס הכנסה וכן ניכויי מס הכנסה, למי שמתגורר באזור של  40 ק"מ מרצועת עזה, יידחו מה- 15 בנובמבר ל- 21 בנובמבר 2012.

כמו כן, הודיעה רשות המיסים, כי היא נערכה בכוחות מתוגברים באזור הדרום למתן מענה לאזרחים שרכושם נפגע. צוותים של עובדים ושמאים יצאו לאתרים בהם התרחשו נפילות.
מוקד מס רכוש פועל בטלפון 08-6623300
 
בנוסף, פנה ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, למנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר בבקשה להורות על דחיית כל התיקים הקבועים לדיון בבתי המשפט בישובי קו העימות בדרום הארץ. ראש הלשכה כתב במכתבו: "עקב המצב הקשה בדרום, חוסר הוודאות הסכנה הנשקפת לחיי אדם ומספר רב של פניות מעורכי דין אשר קבועים להם דיונים בבתי המשפט, הריני לבקשך לפרסם הוראת שעה דחופה התואמת את צו השעה ולהורות על דחיית דיונים בבתי המשפט בדרום".
במקביל הודיעה הנהלת בתי המשפט על סגירת בית משפט השלום באשדוד עקב המצב הביטחוני ביום 15.11.12.
יש לעקוב אחר עדכוני הנהלת בתי המשפט באתר הרשות השופטת: www.court.gov.il
 
המפקח על הבנקים, מר דודו זקן, הנחה את הבנקים, לאור המצב הביטחוני, לנקוט במספר צעדים שמטרתם להקל על תושבי הדרום. המפקח הורה לבנקים להימנע מהגבלת חשבונות המנוהלים בסניפים הנמצאים בטווח האיום (40 ק"מ מרצועת עזה) או בעלי חשבונות בסניפים כאמור, שהבנק החזיר להם שיקים ללא כיסוי.
כמו כן, הסיר המפקח על הבנקים באופן זמני את המגבלות בעניין חריגה ממסגרת האשראי, דהיינו התיר לבנקים לאפשר ללקוחות לחרוג ממסגרת האשראי.
בנוסף, אישר המפקח לבנקים לקבל הוראות טלפוניות גם מלקוחות שלא חתמו בעבר בסניפים על קבלת שירות זה. בכך לקוחות שלא יכולים להגיע לסניפים לצורך ביצוע פעולה יוכלו לעשות זאת דרך המוקדים הטלפוניים של הבנקים, לאחר הליך זיהוי טלפוני של הלקוח.
 
בלשכת רואי החשבוןבכל בקשה ניתן לפנות ללשכה לשרה, טל': 03-5116635, מייל: saram@icpas.org.il פרסם נשיא הלשכה החדש, רו"ח דודי גולדברג, הודעת הזדהות עם תושבי הדרום. וכי בכל בעיה ו/או עזרה שנדרשים לה תושבי הדרום, ניתן לפנות אליו ללא היסוס במטרה שיהיה ניתן לעזור לתושבים בתקופה קשה זו.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.