העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ג' 16.07.2024

תסדיר: 2024-07-16

עדכון חם – הנחיה רישום כלי רכב במרשם משרד הרישוי

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
418
תאריך: 
09/08/2007

 

♦ הנחיה של עו"ד משה מזרחי היועץ המשפטי לרשות המסים (נושאת תאריך 13.6.07), משנה את המצב הקיים לפיו ניתן לרשום כלי רכב בבעלות תאגיד על שמו של הנהג המשתמש ברכב. לפי ההנחיה של עו"דמזרחי, רשות המסים לא תכיר ברכב בבעלות תאגיד במידה ולא נרשם על שמו במשרד הרישוי.
כפי שעולה מן ההנחיה, אף שיש בסיס משפטי לגישה שננקטה עד כה, הרי לנוכח עמדת בית המשפט העליון בפרשת סהר (רע"א 5379/95) ולמטרות תקינות מנהלית, "לא תינתן עוד לתאגיד האפשרות לטעון בפני רשות המסים כי כלי הרכב הוא בבעלותו אם במרשמי רשות הרישוי כלי הרכב אינו רשום על שמו".
 
♦ לשכת רואי החשבון הפיצה לחברי הלשכה חוזר ממנו עולה, כי למרות שמזה שנים מתקיימות התייעצויות עם לשכת רו"ח לפני שינוישל הוראה קבועה כגון זו, הרי שההוראה נקבעה הפעם ללא דיונים עם הלשכה.
לשכת רו"ח מתנגדת לשינוי החדצדדי. עוד עולה מחוזר לשכת רוה"ח, כי עופר מנירב, יו"ר ועדת המסים והקשר עם רשות המסים, פנה במכתב למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, לזמן דיון דחוף בהשתתפות הלשכה בנושא זה, עוד לפני שההנחיה תיכנס לתוקף (ב-1.09.07) ולחילופין להתלות את תוקפה עד שימוצוהדיונים בנושא.
עניינית, עמדת הלשכה היא שהנחיה של יועץ משפטיאינה גוברת על דיני הקניין ו/או מונעת אפשרות מנישום להעלות טענות עובדתיותמשפטיות. כפי שעולה מהחוזר, גם ללא תוספת זו ו/או לאחר ביטולה (היהואכן תבוטל) יכול ורשאי התאגיד, כאמור, להמשיך ולטעון, כי הרכב שייך לתאגיד, כאשר הרכב נרכש על ידי התאגיד ומופיע בספריו וזאת גם ללא הרישום במשרד הרישוי.

 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.