העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ה' 15.08.2024

תסדיר: 2024-08-15

רישום רכב של תאגיד במשרד הרישוי (עדכון)

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
443
תאריך: 
21/02/2008

 
♦ ביום 9.8.07 פרסמנו (גיליון מס פקס 418), את הנחייתו של עו"ד משה מזרחי היועץ המשפטי לרשות המסים (נושאת תאריך 13.6.07) (להלן: "ההנחיה"). ההנחיה, לכאורה משנה את המצב הקיים לפיו ניתןלרשום כלי רכב בבעלות תאגיד על שמו של הנהג המשתמש ברכב. בהתאם להנחיה, רשות המסים לא תכיר ברכב בבעלות תאגיד במידה ולא נרשם על שמו במשרדהרישוי. כפי שעלה מן ההנחיה, אף שיש בסיס משפטי לגישה שננקטה עד כה, הרי לנוכח עמדת בית המשפט העליון בפרשת סהר (רע"א 5379/95) ולמטרות תקינות מנהלית, "לא תינתן עוד לתאגיד האפשרות לטעון בפנירשות המסים כי כלי הרכב הוא בבעלותו אם במרשמי רשות הרישוי כלי הרכב אינו רשוםעל שמו".
♦ יצויין, כי בהתאם לסעיף 9 להנחיה, מכיוון שההנחיה משנה נוהג שרווח במשך מספר שנים, ולאור טענה של הציבור בדבר הסתמכות על נוהג זה, "קובעת" ההנחיה, כי השינוי יהיה בתוקף רק לגבי כלי רכב אשר יירכשו ע"י תאגידים החל מיום 1.9.07. דהיינו רכב אשר יירכש החל מיום 1.9.07, "ייחשב כרכב התאגיד רק אם יוכח (באמצעות הצגת רישיון הרכב), כי הרכב רשום במרשמי רשות הרישוי ע"ש התאגיד".
 
♦ עמדת לשכת רואי החשבון בענין, כפי שפורסמה בחוזר במועד פרסום ההנחיה, הינה, כי הנחיה של יועץ משפטיאינה גוברת על דיני הקניין ו/או מונעת אפשרות מנישום להעלות טענות עובדתיותמשפטיות. כפי שעולה מהחוזר, גם ללא תוספת זו ו/או לאחר ביטולה (היהואכן תבוטל) יכול ורשאי התאגיד, כאמור, להמשיך ולטעון, כי הרכב שייך לתאגיד, כאשר הרכב נרכש על ידי התאגיד ומופיע בספריו וזאת גם ללא הרישום במשרד הרישוי.
♦ מפניית מייצגים למערכת עיתון "מס פקס", עולה כי אצל חלק מפקידי השומה מסתמנת טענה לפיה, בעקבות הנחייתו של עו"ד מזרחי, רכב אשר נרכש מ- 1.9.07, ולא נרשם במשרד הרישוי ע"ש התאגיד- רכישתו תיחשב כמשיכה על ידי המנהל או בעלי השליטה אשר על שמו נרשם הרכב במשרד הרישוי, על כל המשתמע מכך (לעניין חיוב המס).
 
♦ אנו תקווה, כי מדובר באי הבנה. פניה בענין זה מועברת ע"י מערכת עיתון "מס פקס" לרשות המסים. נעדכנכם בהתאם.
 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.