העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ג' 17.09.2024

תסדיר: 2024-09-17

רשות המסים פירסמה קובץ החלטות ועדות הכופר למחצית הראשונה לשנת 2012

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
679
תאריך: 
31/10/2013
  ♦רשות המסים פירסמה ביום 30.10.13 את קובץ החלטות ועדות הכופר למחצית הראשונה של שנת 2012.

הקובץ מכיל 110 החלטות של ועדת הכופר. כידוע, מכוח חוקי המס רשאי המנהל להטיל על אדם כופר כחלופה להליך הפלילי נגדו. לגבי החלטה בבקשות הכופר המוגשות, קיימות ברשות המסים ועדות כופר הדנות בנושאי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין וועדות
כופר הדנות בנושאי מע"מ, מכס ומס קניה. לשם גיבוש שיקול הדעת המנהלי בהחלטות הכופר נשקלים, בין השאר, חומרת העבירה, מידת מעורבותו של החשוד בביצוע העבירה, הרשעות קודמות, תשלומי כופר בעבר, מצב אישי, בני משפחה התלויים בחשוד, העניין הציבורי בהעמדה לדין, הסרת המחדל, האם מדובר בעבירה של מייצג במסגרת מילוי תפקידו, האם מדובר בתחום שיש בו חובת אמון או נאמנות, הצורך בהרתעה באותו ענף, קיום עבירות לפי חוקים אחרים מעבר לעבירות לפי דיני המס ועוד.

 

 ♦הערת מערכת - טעות אליה נתפסים רבים הנה שהמרת אישום בכופר כסף מסיימת את כל ההליכים של הנישום מול רשות המסים. כאמור, מדובר בטעות!
 
על מנת למנוע את הטעות הנפוצה, להלן הסבר: סכום הכופר מוטל על הנישום, לבקשתו, במקום לנהל הליך פלילי, אם כי בנוסף להליך הכופר על הנישום לשלם את המס בהליך אזרחי.
 
יתר על כן, קיימת פרשנות לפיה כופר מהווה הודאה/ראיה לעניין החבות במס בהליך האזרחי. לפיכך, מתווסף לכך מימד נוסף שמקשה מאד על נישומים שביקשו כופר להשיג על השומה האזרחית.    
 

 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.