העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ה' 15.08.2024

תסדיר: 2024-08-15

רשות התאגידים: אכיפה נגד חברות מפירות חוק

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
557
תאריך: 
25/11/2010

♦ עפ"י הודעת משרד המשפטים מיום 22.11.10 רשות התאגידים במשרד המשפטים יוצאת במהלך אכיפה נרחב כנגד חברות שלא הגישו דוחות שנתיים ולא שילמו את האגרה השנתית. הכרזת הרשות על חברות כאלה כ"חברה מפרת חוק", תגרור אחריה שורה של סנקציות.
תיקון לחוק החברות, שנכנס לתוקפו השנה, מאפשר לרשות התאגידים להכריז על חברה שלא מילאה את חובותיה כ"חברה מפרת חוק".
♦ לאחרונה שוגרה איגרת מיוחדת מרשות התאגידים לעשרות אלפי חברות בה הובהר, כי הכרזה על חברה כ"חברה מפרת חוק" תגרור שורה של סנקציות כנגדה.
♦ לאחר הכרזה על חברה כ"חברה מפרת חוק"- לא יבוצעו במרשם החברות פעולות הנוגעות לה, כגון, רישום שעבוד על נכסי החברה (כפי שנדרש על ידי הבנקים לצורך מתן אשראי או הלוואות), רישום שעבוד על נכסי אחרים, הפועל לטובת החברה, שינוי שם החברה ומטרותיה, רישום חברה חדשה שבעל מניותיה הוא החברה המפרה או בעל השליטה בה, וכן לא ירשם משכון לטובת החברה המפרה. בנוסף לכך, בסמכות הרשם להטיל עיצומים כספיים על החברה ועל דירקטורים בה.
מבצע האכיפה של רשות התאגידים שיצא לפועל לפני כשבוע, ילווה בפרסומים באמצעי התקשורת השונים, וכן בפתיחת מוקד טלפוני מיוחד לצורך מתן מידע, הדרכה וסיוע בביצוע הדיווחים להם מחויבות החברות, ובתשלום האגרה השנתית. זאת, בנוסף לאתר הרשות החד, בו ניתן לבצע באופן מקוון את תשלומי האגרה וחובות העבר, ולמצוא מידע בנושא חברה מפרת חוק ובכל תחומי הפעילות של רשות התאגידים.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.