העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 14.08.2024

תסדיר: 2024-08-14

תזכיר חקיקת המס הבאה ל- 2015: סגירת פרצות מס

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
712
תאריך: 
04/09/2014

במסגרת פרק המסים, שהינו חלק מהצעת חוק התכנית הכלכלית לשנת הכספים 2015, מוצע להתמקד בסתימת פרצות מס הגורמות לאבדן להכנסות המדינה, ולהגדלת אי השוויון. להלן דוג':

 ♦כחלק מהמלחמה בתופעת ההון השחור (כך בתזכיר), מוצע להרחיב את חובת הדיווח מכוח סעיף 131 לפקודת מס הכנסה (להלן - הפקודה) ובכך להרחיב את בסיס המידע הנמצא בידי רשות המיסים, ולהגביר את האפשרות לגביית מס אמת. האמור מתבטא, באופן שיכללו חובת הגשת דוח שנתי גם על ידי נהנה בנאמנות, כהגדרת מונחים אלה בסעיף 75ג לפקודה, על ידי מי שמתקיימות בו החזקות הקבועות בהגדרת "תושב ישראל" שבסעיף 1 לפקודה ועל ידי יחיד שהעביר לחוץ לארץ בשנת המס, במצטבר, סכום של חצי מיליון ₪ או יותר.
 
מוצע לתקן את הפקודה באופן שיסדיר את היבטי המיסוי של תשלומים המתקבלים בידי עובד במסגרת סיום יחסי עובד-מעביד, או בידי נותן שירותים במועד הפסקת מתן שירותים, או בידי בעל שליטה אגב מכירת מניות, לרבות תשלומים עבור "אי-תחרות", לפי העניין.
 
 ♦מוצע לבצע תיקונים במודל המיסוי של חברת בית כהגדרתה בסעיף 64 לפקודה כדי לסגור פרצות מס ולמנוע תכנוני מס הגורמים להפסד מס לאוצר המדינה. בנוסף מוצעים שינויים בנוגע לחברה משפחתית וקיזוז הפסדים בתקופת ההטבה.
 
 ♦ מוצע, לבטל את סעיף 51 לפקודה ולאמץ לצורכי מס את הכללים החשבונאים ואת הוראות המפקח על הביטוח, כך שההוצאה תיפרס על פני 15 שנה.
 
 ♦מוצע לקבוע לענין "עסקת אקראי" בחוק מע"מ, כי אדם הקונה זכות במקרקעין כנאמן עבור קבוצת רכישה, ימסור למוכר הצהרה בכתב, כי הוא נאמן ואת פרטי קבוצת הרכישה הנהנית. ועוד...

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.