העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ו' 16.08.2024

תסדיר: 2024-08-16

תיקון 41 לחוק מע"מ – בשורה לנותני השירותים – דיווח ע"ב מזומן

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
583
תאריך: 
16/06/2011

♦ ביום 15.6.2011 פורסם חוק מס ערך מוסף (תיקון מס' 41), התשע"א-2011.  התיקון קובע, בין היתר, כי סעיף 24 לחוק מע"מ יוחלף ובמקומו יבוא: "בשירות חל החיוב במס עם קבלת התמורה ועל הסכום שהתקבל".
♦ עו"ד ורו"ח ויקטור עטיה מסביר, כי עד מועד התיקון, הכלל היה שמועד הוצאת החשבונית בגין שירות שניתן היה עם נתינתו, כלומר, נותן השירות היה אמור לדווח ולשלם את המע"מ בגין שירות שסיפק עם גמר נתינתו וזאת ללא קשר לעניין קבלת התמורה. לפיכך, יתכנו מצבים בהם נותן השירות סיפק את השירות, התמורה בגינו התקבלה במועד דחוי ולעיתים בכלל לא, אך תשלום המע"מ בוצע עוד בטרם קבלת התמורה. למרות זאת, החוק איפשר לנותני שירותים מסוימים לדחות את הדיווח ותשלום המע"מ למועד קבלת התמורה, נותני שירותים אלו צוינו בתקנות לחוק מע"מ ולעיתים גם בהוראת שעה. עד מועד התיקון, ציבור נותני השירותים נאלצו לחפש בתקנות ובהוראות שעה על מנת לוודא אם אכן הפריבילגיה הנ"ל עומדת לרשותם. התיקון למעשה הופך את הקערה על פיה כך שמעתה החובה לדווח  ולשלם את המע"מ בגין שירות שניתן תחול רק בעת קבלת התמורה ולא עם נתינתו. יחד עם זאת, נקבע במסגרת התיקון, כי נותני שירותים מסוימים שמחזור עסקיהם עולה על 15 מיליון ₪ בשנה יהיו מחויבים לדווח ולשלם מע"מ עם נתינת השירות ולא עם קבלת התמורה (כבעבר).
 ♦ היתרון הבולט העולה מהתיקון האמור הוא שבסיס הזכאים לפריבילגיה הורחב באופן משמעתי ובנוסף יישום החוק הפך לפשוט יותר. יתרון נוסף הוא עיגון ההטבה בחוק הראשי ולא בהוראות שעה.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.