העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ג' 16.07.2024

תסדיר: 2024-07-16

שרשורי שקיפויות- נאמנויות LLC

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
645
תאריך: 
03/01/2013
מחבר: 

ויקטור עטיה, עו"ד (רו"ח)

עורך דין ורואה חשבון ויקטור עטיה, הינו בעל ניסיון של מעל 10 שנים בתחום המיסים הפיננסים.
פרסם חומר מקצועי בתחומי התמחותו במסגרת תפקידו כעורך דין במשרד גולדמן ושות'.
במסגרת זו נמנה גם על צוות עיתון מס פקס - העיתון המקצועי לענייני מסים.

 

שרשורי שקיפויות- נאמנויות LLC /

בחוזר מס הכנסה 5/2004 נקבעו כללים לפיהן רשאי תושב ישראל לשרשר אליו תוצאות פעילות של תאגיד אמריקאי בשליטתו מסוג LLC שהינו תאגיד שקוף וזאת בתנאי שאותו תאגיד בחר באותה שנה להיחשב כשקוף. מטרת החוזר היא לאפשר ל תושב ישראל זה להזדכות על המס ששולם בארה"ב מול רשות המס בישראל. לדוגמא: יחיד תושב ישראל מחזיק 100% ממניות חברה אמריקאית מסוג LLC שבחרה להיחשב כחברה שקופה . החברה הרוויחה בשנה פלונית 100 אלף דולר ושילמה 30 אלף דולר מיסים בארה"ב. היחיד מדווח בישראל על הכנסת החברה בתיקו האישי ולפי דיני המס בישראל הוא אמור לשלם כ 50% מס (50 אלף דולר) בגין הכנסה זו אך עפ"י החוזר אותו יחיד יוכל לקבל זיכוי בגין המס ששולם בארה"ב ובכך הוא יצטרך להשלים רק את יתרת המס עד 50% כלומר ישלם הוא לרשות המס בישראל  20 אלף דולר בלבד. בנוסף, החוזר עוסק גם בשרשור אופי ההכנסה מהתאגיד השקוף  לבעל המניות כלומר אם התאגיד דיווח על הכנסה הונית כך גם תחשב ההכנסה אצל בעל המניות שאליו שורשרה ההכנסה.

ביום 18.12.2012 פרסמה רשות המיסים בישראל החלטת מיסוי 6359/12 שדנה בעניין שרשור רווחי חברה אמריקאית  מסוג LLC לתושב ישראל וההשלכות הקשורות בזיכוי מהמס הזר ושרשור אופי ההכנסה כפי שדנו לעיל.
בהחלטת מיסוי זו קבעה רשות המיסים כי השרשור המתאפשר עפ"י החוזר יכול להתקיים גם כאשר מעורבים גופים שקופים נוספים. כלומר גם אם מדובר בחברה שקופה שמחזיקה בחברה שקופה אחרת עדיין יתאפשר השרשור מהחברה הבת דרך האם עד בעל המניות. בהחלטת המיסוי אף הרחיקו לכת ואפשרו לשרשר גם אם בעלי המניות בישראל החזיקו בחברה השקופה האמריקאית באמצעות תאגיד ישראלי שקוף כגון חברה משפחתית.
אין ספק כי מדובר בצעד משמעותי של רשות המיסים לעבר נישומיה המעיד כי רשות המיסים עוסקת בעיקר ולא בטפל שכן כל עוד מדובר בשרשרת גופים שקופים הרי שאותו עקרון נשמר לאורך כלל השקיפויות עד בעל המניות היחיד. יחד עם זאת, ראוי לציין כי הקלה מסוג זה תקשה על רשות המיסים בשלב הביקורת שכן יכולתה של רשות המיסים לבקר גופים מחוץ לישראל הינה מוגבלת ביותר בייחוד כשמדובר בגופים המשורשרים יותר מדור אחד.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.