העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ש' 17.08.2024

תסדיר: 2024-08-17

מבצע ארצי של מע"מ בתחום הבלו והטבק

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
696
תאריך: 
27/03/2014
ביום 24.3.14 נערך בכל הארץ מבצע גדול של תחנות מע"מ, עם התמקדות במשאיות ומוניות המקבלות החזר בלו וחנויות לממכר טבק לנרגילות.
התחומים נבחרו לאחר פעילות מודיעינית מאומצת ומשולבת ומיפוי עסקים החשודים בהעלמת מס. במבצע לקחו חלק למעלה מ-500 עובדים מיחידות מע"מ, מכס וחקירות ברחבי הארץ.

הפעילות התמקדה בעיקר בתחום ביקורת החשבונות לאיתור ליקויים ברישום הכנסות והעלמות מס ולאחר מספר ימים נערך חלקו השני של המבצע שבו פעילות גבייה מחייבים ואכיפה.

לצורך המבצע חולקה הארץ לארבעה מחוזות: צפון, דרום, מרכז ות"א, כשבכל מחוז מוביל את הפעילות אחד ממנהלי משרדי מע"מ האזוריים במחוז, תוך התמקדות בתחום עיסוק ספציפי. בין היתר, הביקורות נערכות בעסקים בתחום ההובלה וההסעות הדורשים החזר בלו על הסולר, עוסקים בענף מיזוג האוויר, בחנויות לממכר טבק נרגילות ועוד.

גב' נהיד מכבי, שמונתה בדצמבר האחרון לתפקיד חדש ברשות המסים, סמנכ"לית בכירה מע"מ, אמרה כי "המבצע הוא ביטוי לאינטרס הציבורי-חברתי של הוקעת עברייני מס, כדי להבטיח את שוויון האכיפה".
 
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר, ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.