העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 17.07.2024

תסדיר: 2024-07-17

אושרו התקנות לקבלת פיצויים לעסקים באזור הדרום שנפגעו מהלחימה באזור

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
642
תאריך: 
13/12/2012
 
ועדת הכספים של הכנסת אישרה פה אחד את תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (נזקי מלחמה ונזק עקיף) שהגיש שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ. מטרת התקנות היא פיצוי עסקים מאזור הדרום שנפגעו בשל המצב הביטחוני ("מבצע עמוד ענן") ששר רשם החל מיום 14.11.2012 ועד ליום 23.11.2012. הנחיות הנוגעות להליך הגשת התביעה ומנגנון הפיצויים יפורסמו ב- אתר רשות המסים במהלך חודש דצמבר.

רשות המסים ומשרד האוצר גיבשו יחד עם ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים מנגנון פיצוי לתושבי הדרום בעקבות מבצע עמוד ענן וההסלמה בדרום. הפיצוי יחול על עסקים הנמצאים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, על פי המפה שפורסמה על ידי פיקוד העורף ובהתאם לקבוע בתקנות. מנגנון הפיצוי מתחלק לשלושה מסלולים חלופיים על פי בחירת העוסק:

מסלול שכר – מעסיק יוכל להגיש בקשת תביעה לקבלת החזר בגין שכר ששולם לעובדים שלא הגיעו לעבודתם בהתאם להנחיות פיקוד העורף. כמו כן, הפיצוי יינתן עבור עובד שנעדר ממקום עבודתו מפני שהשגיח על ילדיו הקטנים, מתחת לגיל 14, עקב סגירת מוסדות חינוך בהתאם להנחיות פיקוד העורף (הפיצוי מתייחס רק לאחד ההורים). הפיצוי יהיה בגובה 132.5% משכר הבסיס של העובד.
 
מסלול מחזורים – בעל העסק יוכל להגיש תביעה לקבלת החזר בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני, בהתאם לדיווח השוטף של העוסק למע"מ (חד חודשי או דו- חודשי). הנוסחה תכלול השוואת המחזור העסקי בהתאם לשיטת הדיווח כאמור, לעומת תקופה מקבילה אשתקד.
 
מסלול הוצאות – בעל העסק יוכל להגיש בקשת תביעה לקבלת פיצוי בגין הנזק התפעולי שנגרם לעסק בתקופה הרלבנטית, בשל המצב הביטחוני בדרום. בנוסף, פועלת רשות המסים להקמת מוקד מיוחד שיטפל בתביעות שיוגשו. לגבי סקטורים ייחודים (מפעילי אולמות אירועים, מלונאים, חקלאים) יועמדו פתרונות ספציפיים: פיצויים למפעילי אולמות אירועים / למלונאים; פיצויים לחקלאים;
בשל חשיבות מתן הפיצוי המהיר לעסקים שנפגעו במסגרת המבצע, הוסכם כי במידה ולא תינתן החלטה על ידי רשות המסים בדבר הפיצוי בתוך 45 יום מיום הגשת התביעה, תינתן מקדמה בשיעור של 50% ובתנאי שהומצאו כלל המסמכים וההבהרות שנדרשו. בנוסף, וככל שהחלטה בדבר הפיצוי לא תינתן תוך 180 יום מיום הגשת התביעה, תשולם מקדמה נוספת בשיעור של 40%.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.