העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ג' 16.07.2024

תסדיר: 2024-07-16

הודעת רשות המסים: תיאומי מס באמצעות האינטרנט

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
489
תאריך: 
19/03/2009

 

♦ ביום 5.3.09, פרסמה רשות המסים הודעה למעבידים בענין: תאומי מס באמצעות האינטרנט. בתחילת פברואר 2008, פתחה רשות המסים את האפשרות לעריכת תאום מס באמצעות האינטרנט. המהלך הינו ניסיוני ונועד לפשט את הליך קבלת אישור ניכוי מס במקור לעובדים במספר מקומות עבודה.
♦ עקב מגבלות אבטחת מידע נקבעו כללים לעריכת תאום מס באינטרנט. עם המשך השימוש במערכת זו ופיתוח כלי זיהוי משוכללים יותר תיבחן הרחבת סוגי ההכנסה ומתן זיכויים נוספים באמצעות מערכת זו. המערכת קולטת את דיווח הנישום על הכנסותיו מהמעבידים השונים ואת בקשותיו לזיכויים המגיעים לו עקב מצבו האישי. אם נמצאה התאמה בין דיווח הנישום לבין הנתונים הרשומים במאגרי מס הכנסה, יאושרו הזיכויים המבוקשים ויונפק לנישום אישור תאום מס. אישורי תאום המס נשלחים בדואר לכתובת הרשומה במרשם התושבים.
 
בהתאם להודעה, להלן השינויים שהוכנסו באישורי תאום המס:
1. פורמט האישור למעביד העיקרי כולל בתוכו את סכומי ההכנסה שהוצהרו על ידי הנישום. מהלך זה נועד להבטיח שסכומי ההכנסה שהוצהרו תואמים להכנסות המשולמות בפועל. מסכום ההכנסה שהצהיר הנישום יש לנכות מס כאילו זו הכנסתו היחידה ומכל סכום העולה על הסכום שהוצהר, יש לנכות את המס המירבי.
עפ"י ההודעה, למען הסר ספק, במקרים בהם הכנסתו של הנישום אכן עלתה על הסכום שצויין באישור ניתן להפנות את הנישום למשרדי מס הכנסה לשם עריכת תאום חדש, או לחילופין לחשב את המס המירבי שיש לנכות במקור, מסכומי ההכנסה העולים על הסכום שהוצהר. באישור למשלמים האחרים לא הוכנס כל שינוי.
2. החתימה המופיעה באישור הינה חתימה אלקטרונית של פ"ש שבאזור מגוריו של הנישום.

 

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.