העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ד' 17.07.2024

תסדיר: 2024-07-17

הועברו לוועדת הכספים: תקנות בנושא רילוקיישן

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
644
תאריך: 
27/12/2012
ד"ר יובל שטייניץ, שר האוצר, העביר לוועדת הכספים תקנות שעניינן תיקון השחיקה שנוצרה בהטבות בחישוב המס בעד משכורותיהם של שכירים של מעסיקים ישראליים, לרבות המדינה, הנשלחים לעבודה בחו"ל.
הרציונל בעבר בקביעת חישוב מס שונה למשכורות השליחים, היה כי בעקבות שליחתם לחו"ל, נוצרות לעובדים אלו הוצאות שונות מאלה שהיו מוציאים לו היו ממשיכים להיות מועסקים בארץ. על מנת שמצבם לא יורע ביחס לעובדים המועסקים בישראל, נקבעו לגביהם כללים מיוחדים החלים כמכלול. כך, הכללים העיקריים העניקו פטורים ממס בגין חלק מהמשכורת וכן התירו ניכוי הוצאות פרטיות (כגון חינוך לילדים והוצאות ביטוח רפואי), ובנוסף, נקבעו גם מדרגות מס ושיעורי מס ייחודיים לכללים.
במהלך השנים הורדו שיעורי מס ההכנסה בישראל באופן משמעותי וכן בוצע ריווח של
מדרגות המס. בשל כך חלה שחיקה משמעותית בהטבות שהקנו הכללים, כך שבחלק מן המקרים חישוב המס ה"רגיל" על פי הפקודה, היה נותן תוצאה מטיבה יותר.
מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, הסביר, כי במשך תקופה ארוכה ניהלה רשות המסים דיונים בנושא עם הממונה על השכר, החשב הכללי, הממונה על התקציבים, נציגי משרד החוץ ומשרד רוה"מ, וכעת קיימת הסכמה נרחבת, כי יש לקדם את תיקון הכללים עד לתום השנה הנוכחית, על מנת שהכללים החדשים ייכנסו לתוקף בתחילת שנת 2013.
עיקרו של המודל החדש, הוא השוואת מדרגות המס, שיעורי המס והפטורים לאלה החלים על הכנסת עבודה של עובדים בישראל, כאשר יתר ההוצאות המותרות בניכוי נותרו בעינן, למעט הגדלת התקרה להוצאות חינוך.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.