העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ג' 16.07.2024

תסדיר: 2024-07-16

פיצויים בגין אירועי יום כיפור בעכו

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
473
תאריך: 
13/11/2008

♦ עפ"י הודעת רשות המסים, על פי הצעת שר האוצר החליטה הממשלה על מתן סיוע כספי למי שנגרם לו נזק ישיר לרכוש, בשל ובמהלך המהומות שאירעו בתחומי העיר עכו מיום י' בתשרי התשס"ט (9 באוקטובר 2008) עד יום י"ט בתשרי התשס"ט (18 באוקטובר 2008) (להלן - המהומות או האירוע). על פי החלטה זו, הוסמך מנהל מס רכוש שלפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים, התשכ"א- 1961 (להלן - חוק מס רכוש), או מי שהמנהל אצל לו מסמכויותיו לעניין זה (להלן - המנהל) לטפל בפניות של מי שנפגע ברכושו כאמור, לקבלת סיוע כספי בגין נזקים שהוסבו לו במהלך האירועים ושתועדו ברישומי המשטרה וכוחות הביטחון.
יצויין, כי הנזקים שנגרמו במהומות אינם נכללים בגדר "נזק" בשלו ניתן לקבל פיצוי לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים, שכן אירועים מסוג זה אינם נכללים בגדר פעולות איבה נגד מדינת ישראל ולפיכך החליטה הממשלה על מתן סיוע לפנים משורת הדין.

♦ באופן כללי יצויין, כי עפ"י הקריטריונים למתן הפיצוי: "נפגע" הינו - מי שנגרמו לו נזקים ישירים לרכוש, במהלך המהומות, וכתוצאה ישירה מהן. לא יינתן סיוע בגין נזקים עקיפים. כמו כן, 
המנהל לא יגיש סיוע למי שהשתתף באירועי המהומות (רקע בטחוני כשיקול דעת של המנהל).
♦ הקריטריונים למתן הפיצוי וכן הגשת בקשה לסיוע ואופן הפיצוי מפורטים בהודעת הרשות.
♦ הודעה על נזק ותביעה תוגש למשרדי פקיד שומה עכו, על התביעה לעמוד בכל התנאים (הקריטריונים) אשר נקבעו בהחלטת הממשלה ואשר פורסמו בהודעת הרשות.
את הטפסים לשם הגשת התביעה ניתן לקבל במשרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, במוקדי מס רכוש, וכן באתר האינטרנט של רשות המסים (קישורית לנוחיותכם).

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.