העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום א' 24.11.2024

תסדיר: 2024-11-24

פיתוח עסקי – כיצד בוחרים את האדם הנכון לתפקיד

 בתי עסק וארגונים שמבקשים להיכנס אל שווקים חדשים, בין אם זה באופן מלא ובין אם זה במטרה להחדיר מוצר או שירות ספציפי, על מנת לבחון את מידת התאמתם לשוק, צריכים לדעת כיצד לעשות את זה בצורה נכונה. הרבה פעמים, כפי שאומרת הקלישאה, יש רק הזדמנות אחת ואם מפספסים אותה, אין הזדמנות שנייה. 

על מנת לעשות את זה בצורה נכונה, זה לא מספיק רק לספק מוצר או שירות איכותיים. זה כמובן יכול לעזור ובלי זה, יהיה מאוד קשה להצליח, אך חשוב לבנות את התשתית המתאימה בשביל להצליח ולהשתלב בשוק באופן אורגני, טבעי לחלוטין. 
לשם כך בדיוק, יש להעסיק מומחה בתחום של פיתוח עסקי. תחום זה הפך עם השנים להיות מאוד בעל משמעות גדולה, בין אם זה בקרב ארגונים ועסקים קטנים שרוצים להתרחב ולהשתלב בשווקים שהם לא מוכרים ולא פעלו שם קודם לכן, ובין אם מדובר בארגונים ובתי עסק גדולים, שרוצים להתרחב עוד יותר ולהשתלב בשווקים לא מוכרים. 
צריך לומר, כל בית עסק שבוחר להעסיק מומחה בתחום של פיתוח עסקי יכול לעשות את זה, הן באמצעות העסקה של גורם פנימי, כלומר, לשכור מומחה בתחום במשרה מלאה שיהיה חלק בלתי נפרד מהעסק, וכן אפשר לשכור חברה חיצונית, מומחה חיצוני שיבצע זאת, מה שנקרא מיקור חוץ. זה יכול לחסוך עלויות ובמובנים רבים, גם לייצר תהליך עבודה הרבה יותר מהיר, איכותי ויסודי. 
לפני שנסביר כיצד שוכרים את האדם הנכון, צריך לומר לא משנה את מי שוכרים לתפקיד, העסק חייב לדעת מה בדיוק הוא מחפש, מה בדיוק הוא רוצה להשיג, מה הוא יכול להציע. כלומר, כל עסק חייב לדעת איך לאפיין את עצמו ואת הצרכים שלו לפני שאנחנו נכנס לתחום, לפני שאנחנו שוכר מנהל לפיתוח עסקי. 
כיצד שוכרים את האדם הנכון לתפקיד 
על מנת לשכור מומחה בתחום של פיתוח עסקי, יש לבחון מספר פרמטרים בסיסיים:
ראשית, יש לבחון פרמטר של ניסיון, בפרט בכל מה שקשור להיבט של ניסיון עם סוגי עסקים מהתחום של בית העסק, וכן בפרט בכל מה שקשור להיבט של חדירה לשווקים אליהם העסק מכוון. אין טעם להביא מומחה שמבין בתחום של פיתוח עסקי איך אין לו כלים לעזור לעסק בתחום בו הוא מתעסק ועם השוק אליו הוא מתכוון להיכנס. 
שנית, יש לבחון את השאלה מה הן דרכי הפעולה שלו, מה השיטות בעזרתן הוא פועל, בין אם זה מולנו כמעסיקים או לקוחות, וכן מול הגורמים השונים בשוק, במטרה להצליח להכניס את העסק שלנו. 
שלישית, חשוב כמובן לבדוק תנאי העסקה, עלויות, וכן המלצות וחוות דעת, תוצאות אמיתיות בשטח אשר מוכיחות את מידת ההצלחה שלו, כולל ביחס לתקציב שהוא עבד איתו וכן בהתאם ללוח הזמנים שנקבע בפניו.

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.