עפ"י ההצעה, בפקודת מס הכנסה, בסעיף 126(א), במקום מס חברות בשיעור של 25% יבואו השיעורים הבאים:
על כל שקל חדש מ- 1,200,000 השקלים הראשונים - 20%;
על כל שקל חדש נוסף - 30%.
♦עפ"י דברי ההסבר, בישראל מוטל מס חברות בשיעור אחיד של 25%, נכון למאי 2012. מס זה נגבה על ההכנסות החייבות של כל חברה ללא קשר להיקף ההכנסות של החברה. מחקר כלכלי עדכני מלמד כי לשיעורי מס ישירים, כמו מס חברות, קיימת בדרך כלל השפעה חיובית על צמצום הפערים החברתיים והקטנת אי-השוויון (מס פרוגרסיבי). לעומת זאת, למסים עקיפים, כמו מס ערך מוסף, קיימת בדרך כלל השפעה שלילית על צמצום פערים חברתיים (מס רגרסיבי). על פי מינהל הכנסות המדינה, שיעור המס האפקטיבי אותו משלמות חברות גדולות בישראל נמוך משמעותית מזה המשלמים עסקים קטנים. על פי נתוני מינהל הכנסות המדינה, שיעור מס החברות האפקטיבי הממוצע עומד על 23% (2% פחות מהשיעור הרשמי), אך נתון זה מייצג רגרסיביות חריפה לפיה חברות גדולות משלמות מס נמוך בהרבה, ואילו חברות בינוניות וקטנות משלמות מס הקרוב יותר לשיעור האמיתי בגובה 25%.
לפיכך, מוצע לקבוע שיעור מס חברות בגובה 20% על הכנסות שנתיות של עד 1,200,000 שקלים חדשים בשנה, ושיעור מס בגובה 30% על ההכנסות השנתיות שמעל סכום זה. משמעות ההצעה הינה הפחתה של 5% בגובה מס החברות המשולם על ידי 90% מהחברות בישראל, שהיקף הכנסותיהן קטן מ- 1.2 מיליון שקלים חדשים בשנה. במקביל, 5,000 החברות הנוספות, שמהן נגבה 80% ממס החברות בישראל, ישלמו שיעור מס בגובה 30%-10% מעל לשיעור הקיים כיום, ודומה לשיעור שהיה קיים בישראל בעשור האחרון.