העיתון המקצועי לענייני מסים

עורכים מקצועיים: יעקב גולדמן, עו"ד. אורי גולדמן, עו"ד
מנהל מערכת: אורי גולדמן, עו"ד

יום ה' 15.08.2024

תסדיר: 2024-08-15

לענין המס - עד ההטמעה לא יחולו כללי IFRS

גירסה להדפסהגירסה להדפסה
מספר הגיליון: 
442
תאריך: 
14/02/2008

♦ מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הודיע השבוע על הקמת פורום משותף עם הארגונים המקצועיים, שמטרתו ליבון נושאי התקינה השונים, כפי שיעלו במסגרת הטמעת כללי התקינה החשבונאית הבין לאומית החדשה, ה-IFRS ויישומם הלכה למעשה. בראשות הפורום יעמוד גידי בר זכאי, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות. הפורום יורכב מחברי הוועדה לבחינת השלכות המס של אימוץ תקני החשבונאות הבין לאומית ברשות המסים, בשיתוף עם גורמים מקצועיים רלוונטיים, נציגי לשכת רו"ח, פורום CFO ונציגי ארגונים מקצועיים נוספים, שיוזמנו לדיוני הפורום בהתאם לנושאי הליבה שיידונו. עפ"י הודעת רשות המסים, לאורך תקופה ארוכה שקדה ועדה מקצועית ברשות המסים על בחינת השלכות המס הצפויות לנבוע מאימוץ התקינה החשבונאית הבין לאומית (IFRS), כפי שנקבע בתקן חשבונאות מספר 29. כפי שעולה מהודעת הרשות, לאורך התקופה התחזקה התרשמות הועדה, כי בשל חוסר הניסיון החשבונאי והמיסויי ביישום הלכה למעשה של הכללים, מתקיים מצב של חוסר וודאות באשר להשפעת כללים אלה על בסיס המס בישראל.
♦ לפיכך, בהתאם להודעת רשות המסים הוחלט, כי לעת הזאת יש להמשיך ולחשב את ההכנסה החייבת, בהתאם לכללים שהיו נוהגים עד כה, כלומר על בסיס הכללים החשבונאיים הישראלים למעט תקן חשבונאות מספר 29. בכך, מצטרפת ישראל למדינות אירופאיות מובילות שבחרו לנקוט בדרך זו. חישוב ההכנסה החייבת כאמור לעיל, יבוצע במשך תקופת בינים שמשכה ייקצב בהתאם לניסיון שייצבר, כל זאת על מנת להגיע בסופו של תהליך להחלטה מושכלת, כיצד ליישם את כללי ה - IFRS על דיני המס בישראל.
♦ תגובת פורום CFO: רגינה אונגר, יו"ר ועדת דיווחים בפורום CFO, נבחרה לשמש כנציגת הפורום בועדה המשותפת עם רשות המסים. אונגר: "אנו מברכים על הקמת הועדה וסבורים, כי יש חשיבות להקמתה במהירות האפשרית. על הועדה לבחון את הדרכים לקיצור הזמן בו תפעלנה שתי מערכות דיווח, האחת לצורך דיווח כספי והשנייה כדיווח לצרכי מס. הרכב הועדה יתן מענה לנציגויות השונות של משתמשי הדו"חות הכספיים והמדווחים לנושאי מס".

מס פקס בע"מ
רח' החשמונאים 90
קומה 2
תל אביב ת.ד 20445

טל. 03-6966733
פקס. 03-6966744

info@masfax.co.il

 

 

 

אין האמור באתר מהווה יעוץ משפטי, יעוץ מקצועי, חוות דעת, סקירת המצב המשפטי ו/או הדין הרלבנטי.

ליעוץ משפטי ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי הדין גולדמן ושות'

הנני מסכים/מסכימה לתקנון האתר.